ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ:ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Οι φοιτητές έχουν την επιλογή είτε γραπτής εξέτασης είτε παράδοσης γραπτής εργασίας:
Η ύλη για τη γραπτή εξέταση του μαθήματος είναι η εξής:
-Οι προσωπικές σημειώσεις των φοιτητών από τις παραδόσεις
-Ο φάκελος με κείμενα και άρθρα που υπάρχει στη βιβλιοθήκη
-Οι σημειώσεις που έχουν αναρτηθεί στο e-class
- Η μελέτη των παρακάτω κεφαλαίων :
-Από το βιβλίο «Από τη σκηνή στην οθόνη» του Κωνσταντίνου Κυριακού:
Σελ. 11-18 Θέατρο/Κινηματογράφος
Σελ. 35-60 Μέθοδοι σύγκλισης των δύο τεχνών
Σελ. 63-99 Θεατρικότητα/το εύρημα της θεατρικής σκηνής
-Από το βιβλίο «Κινηματογράφος και σκηνοθεσία» του Jaques Aumont
Σελ. 25-122 από το κεφάλαιο Η κληρονομιά του θεάτρου: η σκηνοθεσία, το κείμενο, ο τόπος μέχρι και το κεφάλαιο Και το θέατρο;
Τα θέματα των εργασιών έχουν αναρτηθεί στο e-class.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Οι φοιτητές θα πρέπει να εξετασθούν γραπτά και την ημέρα των εξετάσεων να παραδώσουν γραπτή εργασία:
Η ύλη για τη γραπτή εξέταση του μαθήματος είναι η εξής:
1.-Από το βιβλίο του Douglas Gomery «Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ» (εκδόσεις Έλλην 1991)
Σελ. 49- 61: από το κεφάλαιο Ο θρίαμβος του Χόλλυγουντ μέχρι και το κεφάλαιο Ο κατά Paramount τρόπος,
Σελ. 85- 109: από το κεφάλαιο Το Χόλιγουντ θεμελιώνει το κλασσικό αφηγηματικό ύφος μέχρι και το κεφάλαιο Οι μεγάλοι κωμικοί
Σελ. 140-165: από το κεφάλαιο Γερμανικός Εξπρεσσιονισμός μέχρι και το κεφάλαιο Sergei Eisenstein
Σελ. 179-218: από το κεφάλαιο Ο ερχομός του ήχου μέχρι και το κεφάλαιο Τα φιλμ νουάρ
2. –Από το βιβλίο «ΦΙΛΜΙΚΕΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ» , Κωστούλα Καλούδη (εκδόσεις Παπαζήση 2014)
Σελ. 9-26: Εισαγωγή, Stormy Weather
Σελ. 27-38: Swing time
Σελ. 39-50: Το πορφυρό ρόδο του Καΐρου
Σελ. 63-73 & 95-98: Ο Μάγος του Οζ, Συμπέρασμα
Οι φοιτητές που έχουν επιλέξει το σύγγραμμα «Φιλμικές επιρροές και αναφορές» θα πρέπει επίσης να μελετήσουν τις σημειώσεις που έχουν αναρτηθεί στο e-class .
Τα θέματα των εργασιών έχουν αναρτηθεί στο e-class.